PNRAS- ,,ÎMPREUNĂ PENTRU O ȘCOALĂ A VIITORULUI”

 

                   DATE DESPRE PROIECT





                   

  PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU REDUCEREA ABANDONULUI ȘCOLAR 

,,ÎMPREUNĂ PENTRU O ȘCOALĂ A VIITORULUI”

COD DE ÎNREGISTRARE F-PNRAS-1-2022-2119

VALOAREA TOTALĂ A FINANȚĂRII 900226 LEI

                                           ECHIPA DE PROIECT:

MANGER: IFROSE IONEL

RESPONSABIL ACHIZIȚII: DIMA MĂDĂLINA NICOLETA

CONTABIL: VEDE LOREDANA IULIA

COMUNICAT 

Prin prezenta informăm în data de 26.09.2022, INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN GALAȚI a încheiat cu ȘCOALA GIMNAZIALĂ DRĂGUȘENI un Contract de finanțare - Anexa 2 la Acordul privind implementarea investițiilor specifice Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar,(PNRAS), finanțate prin Componenta C15 - Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR).

Unitatea noastră de învătământ este beneficiară a finanțării specifice SG - PNRAS, din cadrul Componentei ClS - Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență, runda 1.

Programul National pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), aprobat prin H.G. nr. 1.309/2021, reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii părăsirii timpurii a școlii (PTS).

PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României

(PNRR).

PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale:

a)  diminuarea riscului de abandon  școlar in cel putin 25% din unitățile de învățământ participante

la Program în perioada 2021-2026, cu încadrarea unitătii de învătămînt într-o categorie de risc mai mic;

b)   îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creș terea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;

c)   creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru

absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul

secundar superior.

Rezultatele așteptate la nivelul unităților de învățământ beneficiare de granturi, pe perioada

implementării sunt:

1) Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:

a) scăderea ratei de abandon școlar;

b) creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial;

c) creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII a;

d) reducerea procentului de elevi care iau sub nota șase la Evaluarea Nationala;

e) reducerea absenteismulu i   școlar.

2)          lmbunătătirea proceselor de predare - învătare - evaluare;

a) creșterea procentului de cadre didactice din unitatea de învătământ care folosesc mijloace de

predare - evaluare digitale;

b) creșterea procentului de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev etc.) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale în grupe mici, sau învățare autodirijată susținută de tehnologie).


3.Creeșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;

4)           îmbunatățirea interacțiunii între toți factorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, parinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității etc.);

5)           imbunătățirea climatului la nivelul școlii și la nivelul clasei;

6) Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon.

lntervențiile SG - PNRAS vizează în special elevii de gimnaziu (clasele V-VIII), deoarece riscul de abandon școlar este mai mare în învătământul gimnazial, în special în clasa a v-a, anul de tranziție de la ciclul primar la cel gimnazial.

Grupul țintă principal în cadrul SG PNRAS este format de elevii din clase de nivel gimnazial  în risc de abandon școlar.

Elevii în risc de abandon școlar sunt:

a.  elevii cu prezenăă scazută la școala = elevul are peste 20 de absențe nemotivate/lună;

b.  elevii cu rezultate scăzute la învățătură (elevii au medii sub 7 la limba romana/matematică sau medii generale mai mici de 6,5 sau elevul a rămas corigent cel puțin la o materie);

c.  elevii care au repetat cel puțin un an școlar;

d.  elevii care au un istoric școlar de sancțiuni (de ex., elevul a fost exmatriculat, transferat din motive disciplinare, are note scăzute la purtare și așa mai departe) sau au fost înregistrate plăngeri facute de alti elevi/profesori.

Durata proiectului este de 36 de luni.

$COALA GIMNAZIALA. DRĂGUSENI beneficiază de o finanțare În valoare de 969.400 lei.

Responsabil cu implementarea, monitorizarea și raportarea privind schema de granturi PNRAS este INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDETEAN GALAȚI.

Dintre activitățile propuse în proiect amintim:

Activități de prevenire:

-        Acțiuni de prevenire a violenței- Spune NU violenței;

-        Harta inimii-Activitate creativă despre emoții;

-        Stimularea lucrului în echipă- Micul bucătar;

Activități de intervenție:

-        Ore de pregătire suplimentare la română și matematică;

-        Servicii de consiliere;

-        Sunt prietenul pădurii;

-        Cercul literar În lumea personajelor literare;

-        Cerc  „Micul informatician”;

-        Excursii tematice;

-        Competiție sportivă.

   

IANUARIE  2023

                                                           ACTIVITĂȚI

COMUNICAT

Excursie tematica- Galati

 Sunt prietenul padurii

Ore de pregatire suplimentara

Micul informatician

Terapie prin arta

 Micul bucatar

„În lumea personajelor literare”

Actiuni de combatere a violentei.pdf